Over Diana

Hoi,

Ik ben Diana Bijlsma.

 

"Wat heb ik nou te vertellen en wie zit er op mijn verhaal te wachten", waren innerlijke draken die mij weerhielden om mijn verhaal te vertellen. 

En daarbij, heb ik mijn verhaal lang niet 'kunnen' vertellen. Laat staan mijn rode draad 'vinden'. Het leven heeft me lang en vaak uitgedaagd. En als ik dan een stip op de horizon had gezet en mijn koers weer had bepaald, stak de storm weer op en nam het een andere wending. 

Van kinds af aan ben ik gefascineerd door verhalen en leerde ik, dat er in verhalen een diepere betekenis ligt verscholen en dat verhalen ons altijd iets willen leren. Het is een taal die ik begon te verstaan en als een warme deken heb omarmt.

 

Ik dacht altijd dat anderen veel mooiere en betere verhalen hadden. Totdat ik mijn eigen verhalen ging delen en mensen zeiden, "Wow Diana, wat heb jij inspirerende verhalen te vertellen, zo boeiend."  

Tijdens de Storytelling Academy kwam ik erachter dat iedereen een verhaal heeft en kan vertellen, maar dat we dat zijn kwijt geraakt. 

Wat ik tegenkom bij ondernemers is, dat ze hun bedrijf starten met een idee, missie en doel, maar zonder hun Authentieke verhaal te vertellen. Ze kunnen de kern van hun boodschap niet overbrengen. Klanten weten niet waarom ze bij hen moeten zijn en welk probleem ze oplossen. En daar ligt nu juist de essentie in de verbinding naar jouw klant. Het verhaal wat jouw klant wil horen en alleen jij kan vertellen. 

Gelukkig heb ik tientallen ondernemers mogen helpen om hun verhaal te vinden, vormen en te vertellen. 

Ondernemers zijn voor mij rolmodellen, die inspirerende leiders met een droom en een missie. Zij zijn in staat om de wereld te veranderen, te verbeteren en in beweging te krijgen.

"Heb een goed verhaal, dan heb je de wereld iets te vertellen"

  • - Diana, Storytelling & Writing Expert